Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:0) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637
{"id":1270,"date":"2021-02-11T09:30:12","date_gmt":"2021-02-11T08:30:12","guid":{"rendered":"https:\/\/pro-ngo.pl\/?p=1270"},"modified":"2021-02-11T11:20:57","modified_gmt":"2021-02-11T10:20:57","slug":"biznes-sie-angazuje-dzieli-wiedza-i-obdarowuje","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pro-ngo.pl\/biznes-sie-angazuje-dzieli-wiedza-i-obdarowuje\/","title":{"rendered":"Biznes si\u0119 anga\u017cuje, dzieli wiedz\u0105 i obdarowuje."},"content":{"rendered":"\n

Za nami kolejne spotkanie w ramach challenge?u #CEO4ProNGO<\/strong>, kt\u00f3re odby\u0142o si\u0119 9.02.2021 r. Kolejne wspania\u0142e wydarzenie, podczas kt\u00f3rego go\u015bcili\u015bmy: Rados\u0142awa \u017bem\u0142o<\/strong> – Founder&CEO Leadership Academy<\/a><\/strong>, Cz\u0142onka Rady Nadzorczej Columbus Energy S.A., Sebastiana Bartoszko<\/strong> – Head of Marketing Department w PWPW S.A oraz Rados\u0142awa Drzewieckiego<\/strong> – Founding Partner, Leanovatica<\/strong><\/a>. Tematem spotkania by\u0142a “Wiedza i do\u015bwiadczenie biznesu jako inspiracja dla NGO<\/strong>“, a prelegenci opowiadali o tym jak zbudowa\u0107 rzeteln\u0105 mark\u0119, jak istotna jest w\u0142a\u015bciwa struktura organizacji, bycie liderem oraz \u015bwiadome przyw\u00f3dztwo. Spotkanie zaowocowa\u0142o tak\u017ce niespodziank\u0105, kt\u00f3rej ani uczestnicy, ani sami organizatorzy si\u0119 nie spodziewali.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Budowa \u015bwiadomej organizacji<\/strong>, podobnie jak budowa strategii firmy zaczyna si\u0119 od stworzenia w\u0142a\u015bciwej koncepcji, idei oraz zaplanowania dzia\u0142a\u0144.<\/strong> Trwa\u0142a struktura organizacji umo\u017cliwia wprowadzenie do jednostki strategii Lean. Czym jest Lean? To filozofia polegaj\u0105ca na usuwaniu zb\u0119dnych proces\u00f3w, eliminowaniu marnotrawstwa oraz wdra\u017caniu dzia\u0142a\u0144 sprzyjaj\u0105cych poprawie warunk\u00f3w pracy i zaanga\u017cowania pracownik\u00f3w. Dzia\u0142ania te s\u0105 oparte na szacunku do drugiego cz\u0142owieka, daj\u0105 przestrze\u0144 i otwarto\u015b\u0107 na wiedz\u0119, dialog oraz miejsce na pope\u0142nianie b\u0142\u0119d\u00f3w, bez oceniania. Lean bez w\u0105tpienia wpisuje si\u0119 w struktur\u0119 NGO, kt\u00f3re maj\u0105 wypracowan\u0105 ide\u0119, jasno okre\u015blony cel, misj\u0119 kt\u00f3r\u0105 chc\u0105 realizowa\u0107 oraz dojrza\u0142o\u015b\u0107 w dzia\u0142aniu.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Tworzenie \u015bwiadomej marki i trwa\u0142ej struktury organizacji umo\u017cliwia uto\u017csamienie si\u0119 odbiorcy z dan\u0105 organizacj\u0105. Potwierdzona to\u017csamo\u015b\u0107 i autentyczno\u015b\u0107 to dwa aspekty, kt\u00f3re uwiarygadniaj\u0105 dzia\u0142ania <\/strong>oraz daj\u0105 pewno\u015b\u0107, \u017ce tworzone przez nie akcje i kampanie s\u0105 wiarygodne i dotycz\u0105 realnej pomocy. Budowanie zaufania w spo\u0142ecze\u0144stwie to proces \u017cmudny, lecz niezb\u0119dny. Prelegenci podkre\u015blali, jak bardzo wa\u017cne jest to z perspektywy os\u00f3b, kt\u00f3re anga\u017cuj\u0105 si\u0119 w dzia\u0142ania pomocowe.<\/p>\n\n\n\n

Wiele os\u00f3b nie zdaje sobie sprawy z tego, \u017ce dzia\u0142ania w organizacji oparte s\u0105 na strukturach, kt\u00f3re wyst\u0119puj\u0105 w firmach czy du\u017cych korporacjach. Marketing i komunikacja poprzez media spo\u0142eczno\u015bciowe, sprzeda\u017c oraz techniki sprzeda\u017cy, \u015bwiadome przyw\u00f3dztwo i bycie liderem dla zespo\u0142u, zaanga\u017cowanie oraz wolontariat ? poj\u0119cia te funkcjonuj\u0105 w firmach na co dzie\u0144, lecz maj\u0105 te\u017c swoje prze\u0142o\u017cenie na dzia\u0142ania organizacji pozarz\u0105dowych.<\/p>\n\n\n\n

Jak marketing i social media oddzia\u0142uj\u0105 na NGO?<\/strong> Ka\u017cda organizacja nim rozpocznie dzia\u0142ania powinna zastanowi\u0107 si\u0119 i zada\u0107 sobie fundamentalne pytania, dotycz\u0105ce tego co chce osi\u0105gn\u0105\u0107, jaki jest jej cel oraz co i gdzie chce komunikowa\u0107. Oceni\u0107 struktur\u0119 organizacji, miejsce i spos\u00f3b funkcjonowania w spo\u0142ecze\u0144stwie oraz jak w efektywny spos\u00f3b dotrze\u0107 do odbiorc\u00f3w. Przeprowadzi\u0107 analiz\u0119 dotycz\u0105c\u0105 tego gdzie jeste\u015bmy dzi\u015b jako organizacja i gdzie chcemy by\u0107 w przysz\u0142o\u015bci.<\/strong> Refleksja nad tymi zagadnieniami umo\u017cliwi prowadzenie sp\u00f3jnej komunikacji oraz b\u0119dzie stanowi\u0107 jasny przekaz dla odbiorcy, r\u00f3wnie\u017c potencjalnego partnera, darczy\u0144cy czy sponsora.<\/p>\n\n\n\n

?Umiej\u0119tno\u015b\u0107 sprzeda\u017cy, dotarcia do medi\u00f3w, zainteresowania sob\u0105, nasz\u0105 organizacj\u0105 i to co jest w  nas oraz w jaki spos\u00f3b si\u0119 komunikujemy wywiera znacz\u0105cy wp\u0142yw na pobudzenie ciekawo\u015bci odbiorcy i konwersj\u0119, kt\u00f3ra wynika z naszych dzia\u0142a\u0144. Ka\u017cdy z nas codziennie co\u015b sprzedaje, my dzi\u015b ?sprzedajemy? Wam pewn\u0105 dawk\u0119 inspiracji, kt\u00f3ra przek\u0142ada si\u0119 na dzia\u0142ania i konkretne rezultaty? – m\u00f3wi\u0142 Rados\u0142aw \u017bem\u0142o<\/strong> podczas spotkania.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Komunikacja i prowadzenie social medi\u00f3w w internecie, nie jest niczym nowym, podczas szkole\u0144 by\u0142o to potwierdzane wielokrotnie. Internet daje ogromne mo\u017cliwo\u015bci, jest to narz\u0119dzie do prowadzenia komunikacji na szerok\u0105 skal\u0119 przy ma\u0142ym nak\u0142adzie koszt\u00f3w. Poza posiadaniem jasnej, przejrzystej strony internetowej, niezb\u0119dne jest tworzenie bazy kontakt\u00f3w, prowadzenie newslettera oraz aktywno\u015b\u0107 na znanych portalach spo\u0142eczno\u015bciowych, umo\u017cliwiaj\u0105cych kontakt z biznesem,<\/strong> odbiorcami oraz osobami zaanga\u017cowanymi, kt\u00f3re tworz\u0105 \u015brodowisko wok\u00f3\u0142 organizacji. Zbudowanie wizerunku w mediach, to tak\u017ce okazja na znalezienie partnera biznesowego, kt\u00f3ry ma wpisane w celach strategicznych firmy dzia\u0142ania w obszarze, w kt\u00f3rym dana organizacja mog\u0142aby je w naturalny spos\u00f3b uzupe\u0142ni\u0107 i wzbogaci\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Posiadanie ambasadora<\/strong> b\u0105d\u017a zaanga\u017cowanie w projekt osoby powszechnie rozpoznawalnej, a tak\u017ce pr\u00f3by dotarcia do znanych, du\u017cych medi\u00f3w, to okazja na zwr\u00f3cenie uwagi otoczenia oraz pozyskanie dodatkowych funduszy<\/strong>, kt\u00f3re przy prowadzeniu dzia\u0142a\u0144 ?poza blaskiem fleszy? by\u0142oby niemo\u017cliwe. Informacje w social mediach daj\u0105 zasi\u0119gi, ponadto s\u0105 to mechanizmy podnosz\u0105ce wiarygodno\u015b\u0107 i rozpoznawalno\u015b\u0107 organizacji. Podczas przeprowadzonej ankiety w ramach Kongresu Pro NGO<\/a> <\/strong>wynika, \u017ce 91% organizacji nie wsp\u00f3\u0142pracuje z ambasadorami<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Wyniki ankiet przeprowadzonych podczas Kongresu Pro NGO w 2020 roku.<\/figcaption><\/figure>\n\n\n\n

Czy NGO potrafi\u0105 anga\u017cowa\u0107 wolontariuszy i czy robi\u0105 to efektywnie? <\/strong>Wolontariusz to osoba \u015bwiadoma spo\u0142ecznie z rozwini\u0119t\u0105 potrzeb\u0105 filantropii i zaanga\u017cowania. Wolontariusz powinien by\u0107 zwi\u0105zany z organizacj\u0105 i mie\u0107 poczucie sprawczo\u015bci, anga\u017cowa\u0107 si\u0119 w projekt z pasj\u0105, widz\u0105c cel oraz rezultaty podejmowanych dzia\u0142a\u0144. Wolontariat pracowniczy i jego efektywno\u015b\u0107 wynika tak\u017ce z kultury firmy w obszarze prowadzonych dzia\u0142a\u0144 charytatywnych.<\/strong> Firma anga\u017cuj\u0105c si\u0119 w dzia\u0142ania daje przyk\u0142ad aktywno\u015bci swoim pracownikom oraz tworzy \u015brodowisko przyjazne NGO.<\/p>\n\n\n\n

Efektywne dzia\u0142ania i w\u0142a\u015bciwe nastawienie pracownik\u00f3w oraz wsp\u00f3\u0142pracownik\u00f3w wymaga odpowiedniej postawy os\u00f3b b\u0105d\u017a osoby zarz\u0105dzaj\u0105cej, czyli lidera. Tym samym poruszamy kolejny w\u0105tek omawiany podczas spotkania ? postawa lidera i \u015bwiadome przyw\u00f3dztwo. Bycie liderem wed\u0142ug prelegent\u00f3w to postawa \u017cyciowa<\/strong>, polegaj\u0105ca na dojrza\u0142o\u015bci, wypracowaniu systemu warto\u015bci, dobrym traktowaniu drugiego cz\u0142owieka oraz dostrzeganiu w\u0142asnych ogranicze\u0144. Naturalny lider buduje zaufanie w zespole, podejmuje \u015bwiadome dzia\u0142ania oraz posiada kompetencje, kt\u00f3re pozwalaj\u0105 mu sprawiedliwie zarz\u0105dza\u0107 zespo\u0142em.<\/strong> Dope\u0142nieniem postawy lidera jest \u015bwiadome przyw\u00f3dztwo.<\/p>\n\n\n\n

Podczas spotkania mo\u017cna tez by\u0142o us\u0142ysze\u0107 refleksje na temat biznesu i postawy firm w kontek\u015bcie pomagania. Nie generalizuj\u0105c problemu, jest wiele firm, kt\u00f3re dzia\u0142aj\u0105 na rynku tylko z potrzeby zarabiania i poprawy wynik\u00f3w, nie widz\u0105c potrzeby wsparcia aktywno\u015bci spo\u0142ecznej. Firmy kt\u00f3re anga\u017cuj\u0105 si\u0119 w akcje charytatywne nie zawsze robi\u0105 to d\u0142ugofalowo, przyczyn\u0105 mo\u017ce by\u0107 struktura biznesowa firmy, w kt\u00f3rej ?zabrak\u0142o? miejsca na dzia\u0142ania pomocowe. W du\u017cej mierze wynika to nie ze z\u0142ej woli, czy oboj\u0119tno\u015bci, lecz braku chwili na zatrzymanie i zastanowienie si\u0119 nad sensem i ideologi\u0105 jak\u0105 reprezentuje firma. Pomaganie musi by\u0107 wpisane w DNA firmy, wtedy te dzia\u0142ania mog\u0105 by\u0107 naturalnie rozwijane i realizowane z pasj\u0105 oraz zapa\u0142em.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Pod koniec spotkania zaproszony go\u015b\u0107 Rados\u0142aw Drzewiecki sprawi\u0142 wszystkim uczestnikom nie lada prezent<\/strong>. Zaoferowa\u0142 bezp\u0142atne przekazanie swojej autorskiej ksi\u0105\u017cki ?Strategia Lean<\/strong>? wraz z autografem oraz dost\u0119p do platformy edukacyjnej Akademia Leanpassion.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/a>
\u017ar\u00f3d\u0142o: www.radekdrzewiecki.pl<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n\n

Podsumowuj\u0105c spotkanie Sebastian Bartoszko <\/strong>m\u00f3wi\u0142<\/p>\n\n\n\n

?Nie b\u00f3j si\u0119 prosi\u0107, r\u00f3b to z g\u0142ow\u0105, filtruj komunikaty, kt\u00f3re chcesz przekaza\u0107 odbiorcom, b\u0105d\u017a szczery i buduj wiarygodn\u0105 mark\u0119, poniewa\u017c dzia\u0142ania NGO i fundraising to nie jest bieg sprinterski. Pomaganie i praca NGO to maraton i tylko wytrwali dobiegaj\u0105 do ko\u0144ca. Proces ten powinien si\u0119 rozpocz\u0105\u0107 w okre\u015blonym czasie i biec zgodnie z wytyczonym celem. Budowanie silnej marki i opieranie na niej swojej aktywno\u015bci to proces d\u0142ugotrwa\u0142y i nie ma w nim drogi na skr\u00f3ty?.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n

Po tym spotkaniu nasuwa si\u0119 my\u015bl. Czy wykonali\u015bmy prac\u0119 u podstaw? Czy potrafimy zainspirowa\u0107 innych do dzia\u0142ania? Czy wiemy co chcemy osi\u0105gn\u0105\u0107?<\/strong> Odpowiedzi na te pytania nie s\u0105 proste, ale podejmuj\u0105c ten wysi\u0142ek wytyczamy now\u0105 \u015bcie\u017ck\u0119 rozwoju. By odnie\u015b\u0107 sukces nale\u017cy wykaza\u0107 si\u0119 konsekwencj\u0105 w dzia\u0142aniu i podejmowa\u0107 dojrza\u0142e decyzje. <\/strong>Ka\u017cdy ma\u0142y sukces przybli\u017ca nas do osi\u0105gni\u0119cia obranego miejsca w czasie i przysz\u0142o\u015bci, kt\u00f3ry nazywamy ?jutrem?.<\/p>\n\n\n\n

Autor: Marta Schabikowska<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Za nami kolejne spotkanie w ramach challenge?u #CEO4ProNGO, kt\u00f3re odby\u0142o si\u0119 9.02.2021 r. Kolejne wspania\u0142e wydarzenie, podczas kt\u00f3rego go\u015bcili\u015bmy: Rados\u0142awa \u017bem\u0142o – Founder&CEO Leadership Academy, Cz\u0142onka Rady Nadzorczej Columbus Energy S.A., Sebastiana Bartoszko – Head of Marketing Department w PWPW S.A oraz Rados\u0142awa Drzewieckiego – Founding Partner, Leanovatica. Tematem spotkania by\u0142a “Wiedza i do\u015bwiadczenie biznesu jako […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":1279,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[28,1],"tags":[64,71,139,136,49,141,137,138,140,120,43],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-content\/uploads\/2021\/02\/LI.jpg","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1270"}],"collection":[{"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1270"}],"version-history":[{"count":9,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1270\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1285,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1270\/revisions\/1285"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1279"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1270"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1270"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pro-ngo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1270"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}